Čím se liší podložka na cvičení od outdoorové karimatky

Jóga, kalanetika, pilates, aerobic, posilování – to vše můžete provádět i doma, v pohodlí, bez nutnosti docházet do fitcenter a posiloven, mnohdy s vydýchaným vzduchem, kde se nedostatečně větrá, a kde také nemáte dostatečné soukromí a klid.

Proč se vyhnout karimatce

Máte-li v plánu pravidelně doma cvičit a využít k tomu cvičební podlahovou podložku, pak vás může napadnout, že byste oprášili uschovanou karimatku, kterou využíváte stejně jen párkrát v roce, při pobytu v přírodě. Karimatky jsou velmi levné a dostatečně pružné a měkké, tak jistě poslouží svému účelu i doma, nebo ne?

dívka cvičí pilates

Do jisté míry poslouží, ale má to svá úskalí.

Klouzají – karimatka je zhotovena z plastu s relativně nízkou hustotou, takže je sice velmi měkká, ale zároveň je nepřilnavá. Klouže prakticky po jakémkoli povrchu, položíte-li ji na dlažbu, plovoucí podlahu, koberec, vinyl, sklo, dřevo atd. V přírodě, při spaní pod širákem nebo ve stanu je tato vlastnost spíše výhodou, snadno karimatku umístíte kamkoli do terénu, jednoduše ji očistíte od prachu a nečistot a sbalíte. A vzhledem k tomu, že na ní jen sedíte nebo ležíte a nepohybujete se, klouzání nikterak nevadí.

cvičení na podložce

U podložek na cvičení by nepřilnavost k povrchu vedla k nestabilitě při cvičení a možným pádům a úrazům.  

Příliš tlustá vrstva – při cvičení na karimatce se do ní budete bořit a to vás může vyvézt z konceptu, snížit stabilitu ve stoje a spolu s podkluzováním by to rovněž vedlo k nepříjemným pádům. Podložky na cvičení jsou navrhovány tak, aby byl pohyb pohodový, bezpečný, příjemný a vaše poloha stabilizovaná.

Zdravotní způsobilost – podložky na cvičení https://www.cvicdom.cz/podlozky-na-cviceni/ se vyrábí s ohledem na naše zdraví. Počítá se s tím, že s nimi budeme v kontaktu dlaněmi, obnaženými stehny a lýtky či bosými chodidly a proto je důležité zajistit, aby materiál neobsahoval toxické ftaláty a jiné nežádoucí příměsi.